zondag 17 januari 2010

nieuwe manier van leven??

Een week geleden ven ik terug gekomen uit Afrika.
Volgens anderen die ook daar waren en die al eerder in afrika zijn geweest zou het een levensveranderende ervaring zijn.
Niet zozeer daar, want aan de armoede en de levensomstandigheden daar wen je blijkbaar erg snel. Nee, het zou was schokkend worden als ik weer thuis zou zijn.

Ok, hier ben ik dan, weer thuis en ik moet eerlijk zeggen, de wereldschokkende ervaring moet nog komen.

Is er dan helemaal niks veranderd?
Eigenlijk heb ik geen idee, ik ben makkelijker geworden in bepaalde dingen, met name de grote vraag; 'wat eten we vandaag' is een stuk kleinere rol gaan spelen in mijn leven, deze week dan.
Ik kan me totaal niet druk maken om de futiliteiten van het leven, geen stroom, soi. Rommel in huis? geen probleem.
Auto stuk? komt wel goed.

Komt dit door mijn reis naar Afrika? Of komt het gewoon door het feit dat ik al 5 weken vakantie heb en me gewoon helemaal nergens meer druk over kan maken.

Ik zou zo graag helemaal veranderd en actief terug zijn gekomen maar het enige verschil is dus dat ik me nog minder druk maak over de kleine dingen in het leven dan ik al deed. Niks helemaal blij met het leven dat ik leid (althans niet blijer dan ik al was), niks enorme behoefte om iets goed te doen voor de wereld (behalve een bijdrage aan giro 555 voor Haiti uitgezonderd), niks gezond en weinig eten (gewoon eten wat ik lekker vind, en het lijkt wel of ik door de vakantie juist een extra grote honger heb ontwikkeld, aaargh)

Morgen weer aan het werk, benieuwd hoe dat bevalt, en ik ben ook benieuwd wat ik mag gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten