zaterdag 24 oktober 2009

weer levend

Vier weken ben ik ziek geweest!!!!
Vier weken!

Daar droomt echt niemand van, geloof me.

In het begin was ik niet echt ziek, alleen een beetje kwakkelend. Na een paar dagen kreeg ik echt griep, maar dat zakte na een dag of 3 wel weer een beetje weg. Om na een dag of 2-3 weer opnieuw in een koortsfase weg te trekken.
Na drie weken sappelen ben ik toch maar naar de huisarts gegaan.
Mijn eigen huisarts was op vakantie (altijd als ik langs wil komen) dus ik kon bij een vervanger terecht. Normaal gesproken is de vervanger een hele begripvolle jonge vrouw maar nu was het een grumpy old man. Onvoorstelbaar, ik wist niet dat ze zo nog bestonden. Met een bruin ribjasje met elleboogstukjes (jaja) en een snor.

Voor het eerst in mijn leven werd ik helemaal nagekeken, temperatuur, bloeddruk, longonderzoek, helemaal beluisterd en beklopt, nog nooit meegemaakt.

Conclusie: " mevrouw, u heeft een beginnend longontstekinkje en waarschijnlijk Mexicaanse griep, maar ja, we testen het niet meer aangezien het een grote reclamespot voor de griepprik is geweest. U zult er niet aan dood gaan maar ik geef u een kuurtje om de longen wat te kalmeren zodat u geen bronchitis er aan over houdt."

Gelukkig heeft hij het goed gezien, ik ben behoorlijk opgeknapt van het kuurtje, en de griep is na een laatste opwelling koorts en pijn de afgelopen week.

Sinds donderdag voel ik me weer wat beter en wat een opluchting! Ik begon bijna te wennen aan mijn minne gezondheid van de afgelopen weken. Om 21.00 naar bed, kan toch best als je halverwege de 30 bent. Te moe om naar het werk te fietsen, ach gewoon slecht geslapen.
Donderdag sprong ik uit bed, hoestend welliswaar, maar wel met een hupje. Op de fiets de dag begonnen, schrapend en hoestend maar gehaald.
Vrijdag zelfs helemaal op tijd (5.30) opgestaan en lekker op tijd op school.

Wat een fijn gevoel, een gezond lijf!

Nu kan ik weer verder met mijn leven, aangezien dat, om de een of andere reden, ook een beetje op pauze op heeft gehangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten