zondag 14 februari 2010

carnaval

Het is weer carnaval!


Was ik in eerdere tijden altijd een actieve deelnemer in het carnaval merk ik dat het mij de laatste jaren niet meer kan bekoren. Ik vind het te druk, de muziek te hard, de lucht te warm en de mensen vervelend.
In mijn ogen kan dit maar een ding betekenen; Ik word oud (of hypergevoelig maar voor die optie ben ik nog niet klaar). OUD dus!
Nou ben ik natuurlijk onlangs 35 geworden, wat nog piepjong is vergeleken met anderen maar toch voel ik me af en toe oud, zoals gisteren.
Gisteravond ben ik carnaval gaan vieren, met vriendinnen, zoals we al jaren doen. Speciaal voor de avond had ik een outfitje gemaakt (truitje met bloemen) en ik had bloemen op mijn gezicht geschminkt (d of t, ik heb geen idee). Helemaal startklaar met de bus naar het station. Daar was het al loeidruk, vergelijkbaar met een voetbalwedstrijd maar in plaats van in rood wit waren mensen nu in allerlei kleuren uitgedost, prachtig om te zien. Ik heb dan ook buiten gewacht.
Mensen zagen er prachtig uit maar eerlijk, het was wel een beetje koud om buiten mensen te gaan staan kijken.
Iedereen was vrolijk en wij togen naar de grote tent op de markt (dit alles gebeurde in Eindhoven, voor de nieuwschierige zielen). Daar aangekomen werd ik overvallen door een claustrofobisch gevoel wat volkomen onverklaarbaar was aangezien ik normaal gesproken dol ben op druk feestgedruis. Een van de meisjes wilde de tent in en alles in mij schreeuwde dat ik dat juist niet wilde.
Gelukkig (voor mij) bleven we maar kort waarna we een rustiger stukje Eindhoven op zochten.Wat mij betreft hadden we daar tot sluitingstijd kunnen blijven maar ik had duidelijk geen vetorecht. Na een paar uur dansen was het uiteindelijk tijd om naar huis te gaan, althans, ik vond het tijd om naar huis te gaan. Mijn voeten deden zeer en ik was moe, ik baalde van al die dronken mensen de muziek was veel te hard.
Thuis, in bed, in mijn eentje lag ik nog even te evalueren over wat er was gebeurd. Ik had het leuk gehad dat was zeker, maar ik had ook hele niet-leuke momenten gehad. Het was alsof ik op het verkeerde feest terecht was gekomen.
Dus nu, de volgende ochtend, kan ik met een enigzins opgelucht gemoed zeggen; carnaval is leuk maar ik ga morgen weer lekker werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten