donderdag 7 augustus 2008

Komkommertijd

komkommertijd: periode in de zomer waarin er weinig nieuws is.( Van Dale online woordenboek)
Dit is de perfecte omschrijving van mijn leven op dit moment. Er is niks maar dan ook niks te melden omdat er werkelijk helemaal niks gebeurt.
Ik heb vakantie, dus ik ben thuis. Ik ga morgen op vakantie dus het enige waar ik me al dagen mee bezig houd is inpakken. Ik ben niet zo goed in op vakantie gaan, vandaag dat ik het ook zelden doe. Ik word er onrustig en nerveus van en bovendien heb ik een enorme hekel aan al dat gedoe vooraf. Om het mezelf lekker moeilijk te maken ga ik met de tent. Lekker primitef een beetje rondrommelen in de natuur ergens in Nederland. Het gorte voordeel van kamperen is dat alles zo lekker los en flodderig kan. Je wordt neit schoon in een campingdouche dus dat poog ik maar niet, ik douche voor de ilusie en om de geur enigzins binnen de perken te houden. Je loopt er altijd gekreukeld bij aangezien je spullen altijd opgefrot in een tas zitten en met eten maak je er ook maar wat van aangezien je zonder koelkast leeft blijft het beperkt tot soep en macaroni. Na een week heb ik het er helemaal mee gehad en ben ik bereblij dat ik weer naar huis mag en dat is ook wat waard.
Dit jaar heb ik mezelf ervan weten te overtuigen dat het stukken beter zal gaan dan vorige jaren. Mijn ervaringen zijn namelijk niet denderend. Vorig jaar ben ik niet weggeweest, ik had een puppy gekocht en 3 weken de tijd om het beestje een beetje aan ons te laten wennen.
Het jaar ervoor ben ik, als alleenstaaande moeder, met mijn kind naar een normale camping gegaan. Mijn dochter had haar arm in het gips en het regende, en regende, en regende en het regende nog meer. Dat was de eenzaamste afschuwelijkste vakantie ooit. Maar de vakanties de jaren ervoor tekenden zich ook niet door lieflijke huiselijkheid. We zijn een keer weggewaaid met de tent. We zijn een keer weggeregend. En voor deze kampeer ervaringen ben ik enkele keren naar een ver weg land geweest waar ik na 4-5 dagen ziek werd van de heimwee. Vakantie is dus helemaal mijn ding!
Dit jaar gaat het anders. Ik heb mooi weer besteld en we gaan naar een plek waar allerlei leuke dingen te doen zijn. Mijn dochter mag zich een week laten bezighouden door een team van leuke kinderanimeertypes en ik ga een fotocursus doen. Ik heb er wonder boven wonder enorm veel zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten