maandag 17 november 2008

21 dagen zonder klagen

Gisteren heeft Sinterklaas een boekje in mijn schoen gedaan.
Een boekje over een betere wereld. Een wereld zonder geklaag, kritiek en geroddel.
Bij het boek hoort een armbandje, een paarse om precies te zijn.
De bedoeling van het armbandje is dat je, elke keer als je klaagt, roddelt of kritiek hebt, je je armbandje van pols verwisselt. Dit is als bewustwording.
Gisteren heb ik gelijk vol enthousiasme mijn armbandje om gedaan want ik ben geen klager, dacht ik. een paar voorbeelden:
"vind je dat normaal, ik ben geen persoonlijke opruimer" 9.00 tegen mijn dochter die haar pyjama op de grond in de kamer laat liggen nadat ze hem uitgetrokken heeft.
"Wat een rothond, dat beest luistert nooit" 9.05 over de hond van de buren die op bezoek was en onze tuin heerlijk vindt om te graven.
"Getver, wat een rotweer om naar buiten te gaan" 11.00 toen de hond naar buiten wilde.
"Sjit, kan het nou nooit eens gaan zoals ik wil" 12.00 als er een glas chocomel over de tafel valt.
En ga zo maar door.

Maar nu dus niet meer! Ik ga de uitdaging aan om 21 dagen achter elkaar niet te klagen, te mopperen en te roddelen. spannend!
Vandaag heb ik mijn armbandje slecht 17 keer van arm hoeven wisselen maar ik heb wel alle klachten in een zin als een wissel geteld.
Er valt nog veel te verbeteren dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten