woensdag 26 november 2008

discussies

Vooruit, ik ben er helemaal klaar mee.
Ik vind discussies afschuwelijk!
Het is onvoorstelbaar hoeveel mensen er zeggen dol te zijn op discussies en opvallend is hoeveel mensen het ook daadwerkelijk menen. De meeste bedoelen volgens mij namelijk gewoon dat ze heel erg overtuigd zijn van hun eigen gelijk en er alles aan zullen doen om anderen er ook van te overtuigen en ik ben het spuug en spuugzat.
Ik hoef niet overtuigd te worden van iemands mening, als ie zijn mening geeft is het voor mij al duidelijk hoe die persoon er over denkt. en als iemand aangeeft vooral in zijn eigen mening geinteresseerd te zijn voel ik met niet uitgenodigd om de mijne te geven. En ik voel me al helemaal niet geroepen die ander van de mijne te overtuigen.
Een gesprek voeren bestaat in mijn beleving ook niet uit het tegen elkaar botsen van meningen.
De vraag is alleen hoe je een goed gesprek kunt voeren met iemand met wie je het structureel oneens bent zonder in een oeverloze discussie terecht te komen.
Ik heb de oplossing nog niet gevonden maar tips en ideeen zijn welkom.
Tot die tijd houd ik, ondanks mijn enorme frustratie over de kortzichtigheid van anderen bij tijd en wijle, mijn mening voor mezelf tenzij er op gevraagd wordt en hoop ik dat anderen dat ook doen.
Amen.

Oja, voor de duidelijkheid, mijn antiklaagbandje is kapot dus ik ga weer helemaal uit mijn dak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten