zondag 20 juli 2008

afscheid

Het grote afscheid is begonnen.
Alle foute mannen (en neem van mij aan, ik ken er aanzienlijk wat) zeg ik vandaag gedag.
Knopen in mijn maag en hartkloppingen maar het is tijd.
Ik ga ruimte maken voor een nieuwe relatie en daarin is geen plek voor oud hartezeer, jaloezie en andere gevoelens die niets met een nieuwe man te maken hebben.
Met melancholische gevoelens kijk ik terug naar de mannen die ik mijn hart heb gegeven en die er niks mee konden. Want uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik zo'n naieve ziel ben die gelooft in sprookjes en vooral in ze leefden nog lang en gelukkig. Tot nu toe was dat echter niet met mij.
Mijn oude leven, zeg tot een jaar of 7 geleden, tekende zich door een opeenvolging van mannen die vaak geen enkele betekenis voor mij hadden behalve ego opkrikkers. Een paar mannen wisten me echt te raken en ik weet niet dat ze zich daarvan bewust zijn geweest. Ik zal ze niet bij naam noemen (wat een illusie, net of de mannen waar ik zo verkikkerd op ben geweest hetzelfde voor mij voelen, als ze uberhaupt nog weten wie ik ben) maar toch wil ik het graag gezegd hebben.
Lieve mannen, Ik heb jullie liefgehad, een voor een. Ik heb om jullie gehuild en pijn gehad ( echt godschruwelijk, hartverscheurend veel pijn). Ik ben verhuisd naar afgelegen plaatsen, heb op mijn tong gebeten, gevochten en weer gehuild. Ik had geen idee hoe het moest maar jullie hebben het me geleerd, alles.
Liefde is niet vechten voor een man. Liefde is niet de halve nacht wakker liggen en bidden dat hij jou ook leuk vindt. Liefde is niet verhuizen in de hoop dat het dan goed komt. En liefde is zeker niet een pakket eisen stellen zonder ook maar een een ding terug te geven.
Lieve mannen, ik heb mijn best gedaan en ben door schade en schande wijs geworden. Ik heb behoorlijk wat lessen over leven en liefde geleerd. En daar bedank ik jullie voor. Zonder jullie was het zeker nooit gelukt om zo ver te komen als ik nu ben.
Ik ga nu al wat geleerd heb samenvoegen tot een nieuwe manier van liefhebben. En daarmee zeg ik jullie allemaal gedag. Het was me een waar genoegen een stukje mee te mogen op jullie levenspad en het was fijn dat je er was op het mijne. Ik wens jullie allemaal het allerbeste, een dolgelukkige toekomst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten