maandag 28 juli 2008

twijfel

Tja, daar zit je dan, website verhuisd, uitnodigingen aangemaakt en zo goed als klaar om te verzenden. En nu durf ik niet meer.
Ik word verscheurd door twijfel. Wil ik wel een man? Ben ik niet geschikter als vrijgezel? Ik heb ene heel leuk huis gezien om te kopen. Maar als ik een huis ga kopen in mijn eentje past een man niet in het plaatje. Ik wil alles tegelijk en de ervaring die ik tot nu toe daar mee heb is dat ik eindig met lege handen. Geen huis gekocht omdat ik liever samen met iemand een huis wil kopen maar ook geen man omdat de juiste er toch niet bij zat. Maar het gaat verder dan dat. Ik twijfel zelfs of het wel een goed idee is. Wie ben ik om een man te 'willen' En wat als in mijn vriendenkring niemand mee wil werken? Of wat als er geen mannen zijn. Ik word helemaal knettergek van mezelf. Daarom heb ik plan opgesteld. Ik heb voor mezelf (en nu ook voor jullie, nieuwschierige zielen) een plan opgesteld. In dit plan kan het allemaal alleen niet meer tegelijk. Een hele stap vooruit voor iemand die eigenlijk nog in de kleuterfase "ik wil alles en ik wil het nu" is blijven hangen. Ik ga eerst kijken of ik een leuke man kan vinden op de manier zoals ik bedacht heb. Daaraan paralel loopt de opbouw van Dolgelukkig. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik daar mee aan de slag blijf. Hier richt ik me een jaar op, ongeacht de resultaten. Zijn de resultaten na een jaar zo dat ik, met partner verder door het leven wil dan is dat mijn focus. Heb ik na dat jaar nog niemand ontmoet dat ga ik me richten op een leven voor mij alleen (met kind en hond natuurlijk). Dat betekent, huis kopen, bedrijfsvisie wijzigen en carriere maken. Voor de rest laat ik me leiden door wat er langskomt dit komende jaar, en dat is heel wat want dat is bij mij altijd.
Blij dat mijn toekomst vooralsnog duidelijk is uitgestippeld, heerlijk gevoel voor een controlefreak als ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten