donderdag 10 juli 2008

bloot

De allergrootste zorg van het daten via internet is het jezelf blootgeven.
Op een anonieme site maakt dat allemaal niet zo heel veel uit, een groot aantal anonieme mannen leest mijn profiel en denkt bij zichzelf : 'Wow, lekker ding/wat een monster' en reageert, of niet.
Maar nu, via dolgelukkig gooi ik mezelf open op internet en nodig ik al mijn bekenden, vrienden en familie uit om een kijkje te nemen en om mensen mee te nemen. Dat is eng. Omdat ik mijn idee wil testen heb ik bedacht dat het een goed idee is om al mijn eigen avonturen open en bloot leesbaar te maken op de site. Nu zit ik de site te maken en vraag ik me af of het wel zo'n goed idee is. Het zit zo, aan een potentiƫle kandidaat wil ik laten weten hoe leuk ik ben. Maar ik heb er geen enkele behoefte aan mijn , bijvoorbeeld, ouders te laten weten hoe zwoel en sexy ik kan zijn. Maar dat maakt wel een wezenlijk deel uit van wie ik ben, en ook van wat ik mijn toekomstige man wil laten weten. Hij moet het wel een beetje warm van me krijgen. Hetzelfde geldt voor mijn lichaamsbouw. Ik ben niet de slankste (bij lange na niet) maar ik vind het ook weer een beetje te ver gaan om dat zo letterlijk op de website te zetten. Ook omdat ik niet op zoek ben naar een man die per definitie op volslanke vrouwen valt. Kinderen precies hetzelfde, ik heb een kind maar vind een man met een kind best wel lastig, maar dat zet ik er liever niet op, aangezien dat mijn ervaring is tot nu toe en het kan natuurlijk altijd anders. Als laatste wil ik koste wat kost voorkomen dat mijn profiel, op mijn eigen site, in mijn nieuw bedachte concept helemaal hetzelfde wordt als al die miljoenen profielen die al bestaan bij al die datingsites waar ik nu juist geen deel van uit wil maken. Een onmogelijke taak? Het proces van schrijven, schrappen, schrappen en schrappen is begonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten